24. júla 2015

Základná výbava štetcov a ich využitie


Ahojte :-)

Dnešný článok som pripravila na vaše prianie. Pripravovala som ho pomerne dlho, pretože som si dala záležať. Rozhodla som sa zhromaždiť štetce, ktoré by mali byť v každej kozmetickej taštičke každej z nás. Či už sa líčite obyčajne alebo sa do toho aspoň trošku rozumiete a radi sa líčite..No budú to základné, klasické štetce, ktoré u vás určite nájdu využitie a budú sa vám určite hodiť pri líčení a zjednodušia vám prácu a výsledok bude oveľa lepší. Táto základná výbava, ktorú som pre vás špeciálne vybrala ale bude prednostne skôr pre začiatočníkov, prípadne pre mierne pokročilých. Keďže my, kozmetický maniaci, chceme stále viac a viac štetcov, že ? :-)

Prvým krokom pri zakupení kozmetických štetcov do vašej výbavy, by ste mali mať jasno v tom, do akej ceny sa chcete zmestiť. Každý ma na to iný názor, no ja si myslím, že dajú sa nájsť naozaj kvalitné štetce za super ceny, ktoré vydržia naozaj veľmi dlho. Niekto pri nákupe môže pozerať na to, či sú štetce syntentické alebo prírodné. Prírodné štetiny sú určite lepšie hlavne na suché produkty, ako púder, bronzér, lícenky, očné tiene a syntentické(umelé) teda na tekuté produkty ako korektor, samotný tekutý makeup či očná linka a rúž na pery.

To sú toké základné kritéria, no ak ste začiatočník, tak myslím, že z tohto pohľadu to bude človeku jedno,  Pôjde skôr o to aby mal nejaké štetce a videl ten rozdiel medzi nanášaním produktov prstami a nanášaním produktov štetcami. Niekomu môže zabrať čas rozmýšlaním a váhaním nad výberom značky. Ja osobne mám už niečo za tie tri roky odskúšané a preto môžem doporučiť pár konkrétnych značiek. Mezdi mojím najväčším favoritom je rozhodne Zoeva, má skvelé jednotlivé štetce ako aj rôzne sady štetcov. Bola to moja úplne prvá značka štetcov, ktoré som vlastnila a teda stále ich mám, čo sú už tri roky.Zoeva štetcami rozhodne nešliapnete vedľa, pretože sa jedná o prvú triedu a kvalitu na mieste. Ak chcete už naozaj profesionálnu sadu, možno ak plánujete líčiť aj iných tak nech sa páči.
Druhá značka, ktorá je o niečo lacnejšia ako Zoeva je skôr pre tých menej náročnejších sú ELF štetce, v ponuke sú fakt také základné kozmetické štetce, ktoré začiatočníka uspokoja na jeho potreby.
Tretiou značkou sú štetce Real Techniques, ktoré sú zo syntentického vlákna a sú taktiež úplne úžasné. Skvelé sú sady Core Collection a Starter set. Recenziu som robila už dávnejšie a doteraz som veľmi spokojná a čoskoro bude recenzia na ďalšie kúsky RT.
No a medzi poslednú značku štetcov, ktorá má super štetce ako pre pokročilých tak aj pre začiatočníkov je Hakuro, určite túto značku poznáte.

Čo sa týka značiek čo sú bežne dostupné v drogériách, tak by som sa pozrela po Ebelin štetcoch alebo po Essence štetcoch, ale tie osobne mňa extra neočarili ale počula som tiež pozitívne ohlasy na ne. No favorit favoritov je u mňa proste Zoeva. Prejdem už k samotným typom štetcom, ktoré by Vám nemali chýbať v základnej výbave. Niektorí z Vás možno všetky tieto štetce majú, niektorím možno ešte nejaké chýbajú.

Foundation brush 
Prvým štetcom, ktorý musí byť jednoznačne v základnej výbave každej ženy je štetec na make-up. Do tohoto typu štetca treba investovať a nekúpiť hneď ten najlacnejší, pretože štetinky zvyknú vypadať po krátkej dobe, čo sa u kvalitného štetcu stať nemôže. Krásna, čistá, zjednotená pleť je základ pri líčení. Práve štetec na makeup je rozhodne lepší ako prsty pri problematickej pleti, pri výražkách, nedokonalostiach a podobne, pretože tak zabrániťe rozšíreniu a tiež je to z hygienickejšieho hľadiska na inej úrovni ako prsty. Práca tak vyzerá na profesionálnejšej úrovni a je aj rýchlejšia.
Existuje niekoľko rôznych typov štetca na makeup od klasického plochého, flat či buffing štetca až po stippling štetca.Každému vyhovuje niečo iné. Teraz je už moderný aj beauty blender, po ktorom tiež môžete siahnuť, ale teraz sa rozprávame o štetcoch, takže ten vynechám.
Ja odporúčim tri štetce, ktoré mne najviac vyhovujú a po ktorých by ste sa mali pozrieť, ak hľadáte ten pravý a verím že Vám bude vyhovovať.

1.Zoeva Buffer brush(klik) a Stippling brush (klik)
2.Hakuro H50 (klik)
3.Real Techniques Core Collection- V tejto sade máte rovno aj Buffing brush aj klasický plochý foundation brush. Tento set odporúčam úplne najviac. Máte v nej okrem toho aj štetec na kontúrovanie a malý "foundation brush" napríklad na korektor na zakrytie nedokonalostí. (klik)


Takže je na Vás ktorý si z týchto mojich tipov vyberiete, každej vyhovuje niečo iné, no osobne si myslím, že nespravíte chybu v nijakom z týchto, ktoré vám môžem v kľude odporúčiť.

Powder brush / Blush brush
Štetec na púder je ďalším skvelým pomocníkom.Zafixovanie líčenia púdrom je veľmi dôležité, plež zmatní a predlží líčenie. Sú rôzne druhy štetcov na púder od flat štetcov(zarovnaných) až po tie klasické ktoré všetci dobré poznáme. Ja to rada striedam, mám rada obidva. No klasický powder brush dodá tvári prirodzenejší vzhľad. Výhodou štetca na púder je, že nezminiete tak veľa púdru ako keby ste napríklad aplikovali púder labutienkou a pod..

1.Zoeva 107 Powder Polish brush (klik)
2.Zoeva Powder Brush (klik)

Týmito štetcami nanesiete v pohode aj lícenku či bronzér. Pokiaľ chcete tak si môžete kúpiť na tieto účely ešte jeden zvlášť to odporúčam skosenejší a menší, napríklad tento Zoeva Luxe sheer cheek (klik) Je to pre hygienu lepšie mať ešte zvlášť jeden na lícenku a bronzér, pretože ho nemusíte tak často umývať.

Eyeshadow brush
Klasický štetec na očné tiene, ten je proste univerzálny a očné tiene sa tak ľahšie aplikujú. Odporúčam primeranú veľkosť, plochý, so zarovnanými štetinkami. Tento je základ. Naniesiete s ním očný tieň na celú plochu viečka, ako aj pod obočie rozjasňujuci tieň. Ja mám viacero týchto typov štetcov, ale Vám stačí samozrejme jeden.Môžete tieň vrstviť a pigmentácia bude oveľa lepšia.
Čo sa týka konkrétnych štetcov tak tu odporúčam pozrieť sa aj po lacnejších ako je Essence, Ebelin či ELF. Pre začiatočníkov bude rozhodne stačiť, len pozor, aby neškriabal a nedráždil. Určite Vám to preukáže lepšiu prácu ako klasické aplikátory zabalené v paletkách.


Blender brush

Ak si zakúpite blender brush alebo teda štetec na tieňovanie určite budete nadšené. Pre mňa must have! Ak pozeráte stále rôzne fotky líčení alebo tutoriály a neviete ako to môžu mať tak krásny vytieňované a oči tak pôsobia hlbokým dojmom odporúčam zakúpiť blender brush a už len trénovať a krásne tieňovanie je na svete ! Tu odporúčam skôr Zoevu či Real Techniques, ktoré mám overené, pretože oči nedáržia, neplznú a držia pokope. Tu ide skôr o maximálnu jemnosť, pretože s ním predsa pohybujete nejaký čas po oku, a nemôžete cítiť, že vás štetec škriabe.Tento štetec Vám krásne vykreslí ohyb oka a je to úžas ! Odporúčam:
1.Zoeva 229 Eye finish (klik)

Lip brush
Štetec na pery je dobre mať v kozmetickej výbave, pretože nanášanie rúžu(najmä výrazného) dostane iný rozmer a tým, že nanášate rúž štetcom spravíte veľmi dobre, pretože krásne sa dá vykresliť tvar pier, to znamená že nevíndete mimo pier, predlžíte trvácnosť, lebo ho ako keby viac vstrebávate do pier.
Odporúčam:
1.Elf lip brush (klik)


Eyeliner/Eyebrow brush
Štetec na linky a na obočie môže byť 2v1 pokiaľ ste začiatočník. Potrebné je aby bol skosený. Skvelý na použitie gélovej linky či tieňou na obočie. Krásne sa dá vyhrať s ním a vykresliť obočie. Práve tento skosený tvar je super na winged linku, pretože sa ľahšie robí "chvostík".
Odporúčam:
1.Essence skosený štetec 
2.Zoeva 317 Wing liner (klik)

3.e.l.f. Studio Small Angled Brush (klik)


Toto sú teda jednotlivé štetce, ktoré sú fajn a stoja za to. No ja mám väčšinou skôr sady štetcov, mám málo jednotlivcov a tak Vám ešte napíšem aké sady ja vlastním a ak by ste náhodou uvažovali nad sadou štetcov miesto jednotlivých,tak Vám napíšem aj tie..
Moje sady štetcov:
Real Techniques Core Collection recenzia
Real Techniques Startet Set recenzia
Zoeva Rose Golden Luxury Set
Zoeva Very Croc set recenzia
Zoeva Eye Definition recenzia


Ja odporúčam pre začiatočníkov prvé dve sady, ktoré su relatívne lacné a nájdete v nich všetko čo potrebujete. Keď už teda máte základnú výbavu kozmetických štetcov tak posledným dôležitým krokom, ktorý by som chcela spomenúť je čistenie štetcov a starostlivosť o ne. O tom som robila ďalší samotný článok tak odporúčam pozrieť TU!!

Ja dúfam, že aj napriek tomu, Vám bol tento článok aspoň trošku užitočný. Samozrejme, ak Vás ešte niečo zaujíma ohľadom štetcov a chceli by ste sa niečo spýtať, poradiť kľudne mi napíšte do komentárov, poprípadne na môj e-mail, ktorý nájdete hore vpravo v menu :-) Ešte by som chcela upozorniť pre anonýmov a tých, ktorý by si chceli rypnúť, že článok nie je nijak sponzorovaný ani nič podobné, štetce mi nikto neposlal zadarmo a článok som sa rozhodla napísať sama na Vaše prianie. Teším sa na Vaše komentáre.
Patty

14 komentárov:

  1. Mne sa ten Buffing bruch od RT začal asi rozlepovať a neskutočne z neho padajú chlpy a pritom to bol taký dobrý štetec, ale bojím sa teraz kúpiť nejaké ďalšie od RT lebo zatiaľ mi to nespravil žiadny iný štetec len tento.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ma mrzi, mne buffing brush drzi uplne skvele..tak asi to bol len chybný kus :(

      Odstrániť
  2. Som ti vďačná za tento článok :) musím súhlasiť že blending brush robi zázraky! Kedysi som ho nepoužívala a nevedela som prečo je líčenie tak divne.. Blending brush od Essence je hrozny, skriabe, picha, neblendi, ten neodporúčam, ale naopak od Ebelin je skvely! Potrebujem si kúpiť štetec na nanášanie ružu, nemá niekto skúsenosť s tym od Ebelin? A ešte štetec na obočie, síce jeden mám (od Essence) ale je velmi mäkký.. Super že si nam dala aj tipy a rovno odkazy :) super článok

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, som rada, že sa článok páčil :-) Ebelin určite musim vyskušať, ked si chvališ, ano od Essence je pomerne makky, preto mam radšej od Zoevy. Ja nemám skusenost ale osobne si myslim, že štetec na pery je v podstate jedno aka značka, hlavne aby mal ten tvar, inak mi na tom nejako extra nezaleži:-)

      Odstrániť
  3. Zoeva štetce si chci pořídit už hodně dlouho a brzy na nějakou jejich sadu začnu šetřit. RT štětců mám několik a jsou fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si objednaj, budeš nadšená ! RT je tiež skvely, momentalne čakam novu sadu, tak sa tešim, určite budem recenzia :-)

      Odstrániť
  4. Perfektné :) Milujem dlhšie štetce, lebo sa s nimi oveľa lepšie narába

    Moja 1. GIVEAWAY - budem rada, ak sa zapojíš :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Perfektne prepracovany clanok :) naozaj palec hore :) uz aj som ho ukladala medzi zalozky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. super clanok, na prave rozmyslam nad sadou od Zoevy len sa neviem rozhodnut ktoru :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem :-) a štetce by si chcela skor na oči alebo na pleť? ak chceš napiš mi email rada pomožem, ak si si ešte nevybrala:-)

      Odstrániť