29. januára 2015

TIP: Ako na umelé mihalnice (staroslitovosť, lepenie, tipy, fotopostup...)

Ahojte, dnešný článok je už dlhšie plánovaný, nazbierala som pár informácií tak sa s Vami chcem podeliť. Tento článok bude všeobecne o umelých mihalniciach, o mojich skúsenostiach, tipov na kvalitné a dobré umelé mihalnice, značky a to najdôležitejšie pre správne používanie starostlivosť a postup, ako si ich lepím ja.

Hneď na začiatok, chcem podotknúť,že každý ma možno pomenený ten postup, ale princíp aplikovania umelých mihalníc je v podstate ten istý. Takže ak budete mať nejaké výhrady, chápem to, no mne sa tak najlepšie lepia a vyhovuje mi to z každej stránky. Existuje mnoho video návodov, no ak niekto to ma radšej takto vo fotkách a v texte, tak budem len a len rada, ak pomôžem :-)) Od toho tu predsa som :-)

Myslím, si že umelé mihalnice, pokiaľ sú pekne nalepené, nie sú extrémne dlhé a husté a nevytŕčajú od oka, tak môžu byť veľmi pekné na oku a efektívne pri líčení. Najmä v tomto období, keď je obdobie plesov, zábav a celkovo v období spoločenských udalostí..:-) Ja ich mám veľmi rada pri špeciálnych príležitostiach, keďže hlavne ja nie som obšťastnené dlhými a hustými riasami...Osobne si myslím, že umelé riasy dodajú úplne iný výraz líčeniu a spravia krásny "motýlí efekt" :)

Moje začiatočnícke lepenie bolo naozaj hrozné, nemala som ani ako poriadne kvalitné lepidlo, čo je úplný základ na správne nalepenie umelých mihalníc. Tie pokusy boli naozaj zaujímavé, ale myslím si, že je to znova ako napr. u tieňovaní očných tieňov znova len o cviku a praxe..:-) Treba sa s tým pohrať, popozerať návody, videá, pozoznamovať sa s riasami a určite do toho každý príde..:-) Začiatočníkom, ktorí nemajú žiadnu alebo veľmi málu skúsenosť s lepením mihalníc, či už na sebe alebo na inom človekovi trpezlivosť a pevnú ruku :-)) Sama hovorím z vlastných skúsenostiach.

LEPIDLO

Ako som už spomenula, naozaj úplným základom pri lepení umelých mihalníc je kvalitné lepidlo. Ja som vyskúšala aj rôzne lacnejšie (Teta drogéria, DM) ako aj kvalitné lepidlá, pri ktorých radšej aj ostanem. Sama za seba, odporúčam asi najznámejšie lepidlo od značka Ardell, o ktorej bude dnes aj reč a bude ešte mnohokrát spomenutá. Osobne si myslím, že ani tak nezáleží na mihalniciach, ako na lepidle.Možno ste už toto lepidlo videli v drogérií za smiešnu sumu, no všetko je to napodobenina a nie je to pravé DUO :o)
Pokiaľ ste si už zakúpili umelé riasy,najčastejšie u našich číňanov a lepili lepidlom, ktoré je k ním v obale priložené, tak ho prosím zahoďte, pretože je to čistá katastrofa, podľa mňa to ani lepidlo nie je, aj keď na prvý "ohmat" to tak vyzerá. Určite ho neodporúčam používať, pokiaľ nechcete na očiach vyvolať nejakú alergiu alebo opuch...
Naozaj odporúčam radšej zainvestovať do kvalitnejšieho lepidla, ktoré Vám naozaj oveľa dlhšie vydrží, stačí Vám na použitie málý obsah z neho a nemusíte sa báť, že riasy zachvílku budú po líci padať :-))
Ardell DUO lepidlo zakúpite napríklad TU !
Ja som lepidlo spolu s umelými mihalnicami objednávala z d-nails.sk ako aj ostatné produkty(riasy, trsy..) a stránku môžem doporučiť :-)) Je overená, dosť známa a mihalničiek a lepidiel je tam naozaj veľa :-))

Stránka Ardell - ARDELL.SK


Tieto lepidlá nájdete aj v červenom obale, ktoré má čiernu farbu, no ja mam v modrej a má bielu farbu, no nebojte sa po úplnom zaschnutí tá farba spriesvitnie :-) Na stránke nájdete veľa rôznych Ardell lepidiel, či už s aplikátorom, vo flaštičke alebo takéto v tube..:-) Za mňa ale odporúčam vyššie spomenuté..:-)

Aplikácia lepidla na mihalnice
Úplne jednoduchý spôsob podľa mňa je vytlačiť si trošku lepidla na nejaký papier, zobrať si vatovú tyčinku alebo pomarančové drievko, ako je aj v mojom prípade a potrieť ním ten "oblúčik/ prúžok" na ktorom sú vlastne mihalnice nalepené. Približne 30 sekúnd necháte zaschnúť lepidlo na tom prúžku a až potom začnete lepiť na oko. Nie je dobré, keď sa hneď aplikujú na oko, treba naozaj chvílu počkať.

MIHALNICE

Druhým taktiež dôležitým krokom sú samotné mihalnice - o ktorých, to vlastne celé je :-)) Hrajú tiež dôležitú rolu ale o trochu menej ako lepidlo. Existuje mnoho rôznych typov, dĺžok rias od úplne jemné cez výraznejšie až po úplne extrémy. Ja znova odporúčam značku Ardell, ako aj u lepidla tak aj u samotných mihalníc, od tejto značky mám kvalitu zaručenú. stoja za tú cenu, aj vďaka tomu, že tieto Ardell riasy vydržia až šesť použití (pokiaľ sa samozrejme o nich správne staráte), takže nie sú jednorazové, ako napr. riasy od našich šikmých bratov :-) Pokiaľ ale ste začiatočník, a nechcete hneď objednať riasy cez internet, tak úplne Vám na začiatok vystačia riasy napr. od značky Essence, She, Catrice a podobne značky z DM-ky.

Veľký pozor si treba dávať na oblúčik, ktorý je veľmi podstatný, mal by byť priesvitný, tenučký a hlavne dobre ohýbateľný. Pretože sa Vám po chvíli môže stať že sa Vám začnú buď z vonkajšieho alebo vnútorného kútika odlepovať riasy a to už teda pekne veru nevyzerá :-)) 
Pokiaľ budete mať ťažko ohybný a tvrdý ten prúžok tak naozaj ťažko s nimi nalepíte riasy a nebude Vám to držať, takže základ je naozaj ten prúžok, o ktorom by ste si možno ani z ďaleka nemysleli, že bude tak dôležitý že ? :-)

Pred použitím umelých mihalníc mám pre Vás tip, poohýbať s nimi,do rôznych uhlov, nemusíte sa báť, že sa zlomia. Je to veľmi dobré nato aby Vám sadli k oku, keďže nikto nemám ten oblúk rovný predsa, ale do takého C-ečka, takže s nimi poohybajte aby Vám skvelo sadli.
Ďalším dobrým znakom pri výbere rias je že riasy "idú" prirodzene a nie sú všetky v rovnakej dĺžke (od vnútra smerom vonku sa zdĺžujú).

Nezabudnite si ich prirovnať k Vášmu oku, či náhodou nie sú dlhšie, nebojte sa ich odstrihnúť. Poprípade ak by Vám bolo ťažko nalepiť celé mihalnice rovno, môžete si poroztrihovať na kúsky a lepiť tak, nie je nikde napísane, že musíte nalepiť všetky.

Pokiaľ sa predsa rozhodne ísť rovno na kvalitu Ardell, tak moje tipy na prirodzené mihalničky (ktoré môžete použiť aj na deň ) sú jednoznačne Demi Wispies a Fashion Babies.
S Ardell sa skvele pracuje, osobne s nimi žiadny problém od začiatku nemám, a na výber je obrovské množstvo. Ponúka aj trsy okrem celkových mihalníc. Trsy sú také jednotlivé mihalničky, ktoré sa lepia medzi naše mihalnice po kúskoch, vyzerá to prirodzenejšie, no treba to tiež vedieť dobre nalepiť.

PINZETA

Pinzeta je tiež známa a dôležitá pri lepení rias. Ja používam výhradne dlhú. Je najlepšie s ňou pracovať pri lepení, pretože s ňou určite oveľa lepšie prilepíte riasy tesne k vaším. Či už zvolíte menšiu, alebo dlhšiu je len na Vás.

SAMOTNÁ APLIKÁCIA LEPENIA UMELÝCH RIAS

Dosť bolo "omáčky"prejdem k tomu nepodstatnejšiemu, k samotnej aplikácií, nafotila som celý postup, ako si ich lepím ja, takže dúfam, že Vám to pomôže :-) Každý krok sa Vám pokúsim trochu opísať :-)

1. krok - Základ pred aplikáciou umelých rias, je mať čisté, nenalíčené mihalnice, nie oči. Oči sa nalíčte ako prvé pred lepením, pretože,by to už s nimi bolo ťažšie(najmä pokiaľ ste začiatočník) a tiene by Vám opadali na mihalnice. Nejaké také detaily, ako dorobenie linky a podobne môžete spraviť aj po lepení :)
2. krok - Kefkou na riasy/obočie som si prečesala jemne riasy, aby boli pekne rovné
3.krok - Vytočila som si riasy klieštikmi, aby mi pekne sedeli k umelým, aby boli vytočenejšie, pokiaľ mate svoje vytočené, tak tento krok nie je  potrebný
4. krok - Niekto tento krok, robí až po nalepení rias(ja som to robila tak tiež) no takto mi to sedí viac, takto si ich pekne nalíčim a nakoniec ich len jemne "pretriem" s umelými mihalnicami. 
5. krok - Po nanesení maskary môžeme prejsť k samotnému lepeniu. Na nejaký papier/tampón som si naniesla máličko lepidla, naozaj to neprežeňte, lebo je to zbytočne. Prichystám si vatovú tyčinku/pomarančové drievko. Pomocou pinzety odlepíme z obalu riasy. 
6. krok - Keď už sú riasy odlepené tak na ten "oblúčik" si nanesiem lepidlo, nie ani tenkú ani hrubú vrstvu. Ale musí byť pokrytý každý kúsok..:-) Riasy už "držíme" na pinzete a necháme 30 sekúnd schnúť.

7. krok - Po uschnutí lepidla, prejdem k lepeniu na oko. Treba mať pevnú ruku a dávať pozor nato, aby sme neprilepili umelé mihalnice na kožu ale tesne alebo čo najbližšie k svojím riasam(zas nie ani priamo na ne) Musí Vám to sedieť, najprv nalepíme stred a potom prejdeme k obidvom koncom, načo dávame pozor. Musia byť po bokoch naozaj riadne nalepené, aby sa nám nezačali odlepovať. Pre lepšie "pritlačenie" už si môžeme dopomôcť prstami s ktorým riasy ešte usmerníme. Aby bol naozaj ten prirodzený efekt, riasy by mali s našimi prirodzenými splývať..:-) Treba chvíľku počkať, pokiaľ biele lepidlo sa zmení na priesvitne.Tu už je len na Vás, či ich prejdete znova maskarou, alebo ich vytočíte, alebo či dorobíte linku. Ak sa aj stane, že vyzerá ako keby bolo vynechané miesto, tak to klasicky "dofarbíme" čiernou linkou. No a to je všetko, na fotke nižšie môžete vidieť už konečný vzhľad, kde sú nalepené umelé mihalnice. Myslím si, že toto sú jedny z tých prirodzenejších..A kľudne aj keď len s čiernou linkou, bez tieňov, to vyzerá perfektne a efektne !

ODSTRÁNENIE UMELÝCH MIHALNÍC

Odstránenie umelých mihalníc je veľmi ľahké a pre mňa bezbolestné. Pokiaľ používate kvalitné lepidlo tak s týmto bodom problém mať nebudete.Postup je jednoduchý. Odlíčite si normálne oko, jemne prechádzate aj po oblúčiku, na ktorom sú umelé mihalnice nalepené. Tým ich ako keby trošku povolíte, môže sa stať že Vám rovno aj odpadnú. No ja ich jednoducho po odlíčení strhnem dolu. Od jednej strane k druhej.Nemusíte sa báť, že to bude veľmi bolieť, nie je to síce ani najpríjemnejšie ale nič hrozné, naozaj. 

STAROSTLIVOSŤ O UMELÉ MIHALNICE

Po odstránení umelých mihalníc prichádza na rad starostlivosť o ne, keďže na riasach, je ešte lepidlo, môže byť aj linka, riasenka a podobné všelijaké baktérie a zvyšky make-upu. Znova jednoduchý postup, aby Vám riasy vydržali ešte niekoľko ďalších aplikácií. Riasy si jemne dáte pod vônu a prstami prejdete po nich. Usušíte do papierovej utierky, na ktorú si následne dáte odličovač, najlepšie vodeodolný (ja používam Bioderma Sensibio micelárna voda). Znova jemne pootierate mihalnice a tak odstránite zvyšky líčidiel. Veľmi dôležité je aj odstránenie z oblúčika lepidlo, to odstránite tak, že pinzetou si ho normálne "pootrháte" z oblúčika ale veľmi jemne. Pekné Vám zíde a problém máme vyriešený. Vyčistené umelé riasy si vložíme znova do obalu a môžeme sa tešiť na ďalšie použitie :-))

Ešte malá ukážka uskladňovania mihalničiek, trs, lepidiel. V krásnom ružovom košíčku, samozrejme ho nemám na posteli, ale v kozmetickej komode :-))
Líčenia pri ktorých som použila umelé mihalnice Ardell:

Tak kto sa dočítal až sem tak ho obdivujem :-) Ale nie, s týmto článkom so si dala naozaj zabrať, zhrnula som snáď všetko podstatné o umelých mihalniciach a dúfam, že som na nič podstatné nezabudla. Pokiaľ Vás avšak niečo zaujíma, čo som v článku nespomenula, kľudne mi môžete napísať do komentára..:-)
Som zvedavá na Váš názor k umelým mihalniciam, Používate? Akú značku? :-)

14 komentárov:

  1. Moc hezký propracovaný článek :) Já umělé řasy nenosím, ale když jsou přirozené, tak se mi to moc líbí :)

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naprosto úžasný článek! ukládám si jej a až si budu někdy nalepovat řasy, tak si jej znovu přečtu! BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc pěkný článek :) Mě se umělé řasy moc líbí, ale bohužel jsem na to strašně nešikovná. Tak budu muset začít víc trénovat :) ChickFlickCherryBlog

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Bozi clanek, ja si je sama davat neumi, me se I pritom trepou ruce :D
    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super článok. Veľmi sa mi páči celý fotopostup. Skúšať to asi aj tak nebudem. Dosť sa toho bojím :D.
    Stronger2gether

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádhera, fakt bych si myslela, že máš tak krásně dlouhý řasy od Matičky přírody (což by nebylo ani překvapující, už tak Ti nadělila krásy dost). Já lepila jednou a celkem jsem v tom mohla jít i ven. Ale moje vlastní řasy z toho trochu trčely, nedalo se s nima nic dělat, takže bůhví, jak jsem vypadala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prečítala som celý článok, jedným dychom, vidieť, že si si dala záležať :) Pred rokom by som si umelé mihalnice nedala ani keby mi za to zaplatili, ale sranda, ako človek zmení názor :) Tieto konkrétne vyzerajú naozaj prirodzene, na nejaké spoločenské udalosti musia byť super :) Ďakujem za inšpiráciu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Parada! Určite ti ten článok dal veľa práce a spísala si sem všetky dôležité informácie :)
    Inak smiem sa spýtať či sa dá to odlíčiť aj olejom, totiž ja som videla že niektoré americké youtuberky si zobrali olivový olej a tyčinku do uší a prechádzali po riasach kým si to neodlepili... alebo takto čím je to lepšie odlíčiť?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. velmi pěkný článek!:) jsi opravdu moc šikovná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Perfektne si to všetko spísala a nafotila! Ja umelé riasy veľmi nepoužívam, aj keď sa mi to strašne páči a presne ako píšeš, líčeniu to dodá úplne iný rozmer! Ja používam väčšinou trsy od Absolute Cosmetics, ktoré tiež objednávam z internetu... S trsmi z drogérie mám zlé skúsenosti a väčšinou sú úplne nepoužiteľné. Súhlasím, že lepidlo je úplný základ. Ja som mala semipermanentné na trsy od Ardell a bolo super. Na klasické mihalnice som si kúpila od Makeup Studio Professional, lebo som chcela kvalitné, ale teda bolo strašnééé :D Ale teraz si ma navnadila a DUO lepidlo a aj Ardell mihalničky si určite objednám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Skvělý článek. Návodů na lepení řas není nikdy dost. Já jsem si je lepila poprvé na Silvestra. Lepidlem, co u nich bylo, drželo a neopuchla jsem. Sundat šly taky dobře, jen jsem nevěděla, jestli je sundavat od vnitřního koutku nebo od vnějšího a jak je pak čistit, jak vrátit do krabičky, když mi ten proužek už nelepí.
    blog Měj se ráda

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahooj koľko asi vydrží to lepidlo 2,3 týždne určite? Používam trsy ale nie tých značiek ktoré si prezentovala :) keby som to skombinovala s tťlým lepidlom bude to mať dlhú životnosť ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, toto DUO lepidlo ti vydrží tak 3-4 mesiace pri pravidelnom používaní, inak aj polroka.:-) Určite áno, základ je kvalitné lepidlo až potom mihalnice/trsy..

      Odstrániť