30. mája 2013

Starostlivosť o kozmetické štetce a ako ja čistím svoje kozmetické štetce...

Ahojte kočky, v dnešnom článku by som sa chcela venovať starostlivosti o kozmetické štetce, napísať Vám ako sa o svoje štetce starám ja, ako ich čistím, akej značky mám a podobne. Inak podobný článok ste už mohlo zhliadnuť na blogu ešte v začiatku môjho blogovania, ale nebola som s ním dostatočne spokojná tak som ho vymazala a tak ma vlastne napadol tento článok, že by som mohla spraviť taký menší "update".

Teraz si už neviem predstaviť, že by som si napríklad tekutý make-up aplikovala/nanášala/rozotierala  po tvári rukami, áno, myslím že ako každé dievča, som tak začínala, predsa nie každé 13-ročné dievča hneď má k dispozícií pri svojích prvých skúsenostiach s make-upom štetce, ak niekto taký je, tak sa teda má..:D ) Myslím že v súčasnej dobe už každá žena má doma nejaký štetec či už na očný make-up, na púder, na korektor..No myslím si že teraz si nebudem vymýšľať, že každá sa o ne stará poctivo, čistí si ich..Viete si predstaviť že máte jeden štetec na make-up cca pol roka a ani raz si ho neumyjete ?! No ja teda rozhodne nie ! Je to asi niečo také, ako keby ste pol roka pili z toho istého pohára a ani raz by ste ho neumyli, myslím, že by to nebolo asi najpríjemnejšie že ? Milión baktérii, nečistoty-zaručené ! Takže tak nejak je to aj so štetcami, stále ten špinavý štetec si dávať na tvár, alebo špinavými rukami si dávať make-up na tvár, no bohužiaľ existujú aj také prípady, alebo dať si na nevyčistenú pleť, na ktorej máte ešte pozostatky make-upu a dávate si ďalšiu vrstvu...Preto je veľmi dôležité sa starať o svoje kozmetické štetce a činnosť ako je čistiť ich by mala byť samozrejmosťou, aj keď mnohokrát sa k tomu musím donútiť..Určite sa lepšie a ľahšie líči s pekne vyčisteným štetcom ako so špinavým. Ten konečný výsledok by bol určite iný. Čistenie štetcov nie je žiadna extra namáhavá činnosť, pri ktorej by ste strávili hodinu, je otázka pár minút...Štetce na tvár by sa mali čistiť častejšie, ako na oči, dôvody sú myslím jasné všetkým.

Existuje niekoľko spôsobom umývania štetcov, každý má zaužívaný svoj spôsob, môj nie je ničím iný, takže nevravím že to je najsprávnejší spôsob a teraz by mali všetci tak umývať..:D Štetce by sa mali čistiť podľa vašej potreby, asi tak raz za týždeň, niekedy mám obdobie kedy štetce nepoužijem možno ani dva týždne takže ich nemusím vyčistiť, niekedy ich používam často takže je to individuálne..Existuje taktiež množstvo kozmetických prípravkoch na čistenie kozmetických štetcov, no musím sa priznať, že ja som  ešte nič také nevyskúšala a nejako ma to ani neláka, mám svoj spôsob čistenia a vystačím si s obyčajným šampónom, antibakteriálnym mydlom a teplou vodou, nemusím si kupovať žiadne drahé prípravky a myslím že rozdiel medzi tým veľký nie je..Dôležité je ak líčite iné ženy okrem seba aby ste ich umyli zakaždým, hygiena musí byť, tu by sa hodil asi viac nejaký brush cleanser ako dôkladne a dlhšie čistenie..

Na internete nájdete veľa videí a článkov, postupov ako sa umývajú štetce, ja som to zhrnula a rovno to natočila, takže Vám prikladám krátke video, nezlaknite sa tomu "titulnemu obrazku" nechápem ako to vzniklo..:D
Teplota vody je taká aká mne osobne vyhovuje, nie veľmi studená ani veľmi tepla. Na umytie Vám stačí už len uterák do ktorých budeme po umytí dávať štetce, štetce by mali byť vodorovne uložené pri sušení a štetinky by mali smerovať nadol, aby sa Vám nedostala pod rukoveť. Dúfam, že niiekomu video pomohlo, je to len taká krátka ukážka môjho čistenia. Osobne štetce najradšej alebo teda zvyknem čistiť podvečer alebo večer a cez nos ich nechávam schnúť, takže ráno sú už pekne usušené a môžem ich znova pokojne využívať :o)

Na konci videa su ukazané všetky moje štetce, chýba tam jedine kabuki štetec, o ktorom som Vám písala TU... Štetce mám od značiek Zoeva a Real Rechniques a jeden z bambusovej rady od Elf , na Zoeva štetce nájete recenzie na blogu, a na Real Techniques sa objavia hádam už čoskoro, ak máte nejaké otázky, kľudne sa môžte spýtať, či už cez komentáre, cez email cez ask.fm, facebook :o) Celkové umývanie mi zabralo cca 20 minúť, čo je myslím že v pohode a ten čas si každý nájde :o) Nie je nad ten pocit po umytí, keď máte štetce krásny umyté :o)

Na záver by ma zaujímal Váš názor na čistenie štetcov, ako sa o ne staráte vy, či ich pravidelne čistíte a tak, budem rada za každý komentár k tejto téme :o) Prajem Vám všetkým príjemný usmievavý deň :o)

11 komentárov:

  1. Své stětce čistím pravidelně, nedokáži si představit, že bych je nechala neumyté :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čistím je stejně jako ty-o ruku... a už mě to tak trochu rozčiluje, takže bych si ráda pořídila tu rukavici na mytí štětců...psala o ní Rendy Ordinary life... jestli jsi to viděla :)

    Jane´s colours

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano už som o tom počula, aj som nad tym rozmyšlala, samozrejme nad tou rukavicou čo má ona, nie nad tou od Sigmy.:D

      Odstrániť
  3. Ja si čistím pravidelne štetce a príde mi nechutbé, keĎ to niekto nerobí :(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja si teda neviem predstaviť, že by som svoje štetce nečistila. Som na to zvlášť alergická, pretože mám problematickú pleť. Neumývať štetce... to by bolo! Všetka starostlivosť o pleť zbytočná, lebo špinavými štetcami by som zvyšky makeupu a baktérii opäť nanášala späť na tvár. Ja by som si ich najradšej čistila po každom použití, ale to je jasné, že sa to z časového hľadiska nedá. Poriadne vyčistiť raz za týždeň a samozrejme po tom čo líčime niekoho iného, to je samozrejmosť. Mám štetce zo Zoevy, pri ktorých bola aj malá vzorka brush cleansera, ale najradšej ich čistím presne ako ty - detským šampónikom a antibakteriálnym mydlom. Hoci niekedy keď sa človek ponáhľa, alebo líči viacerých naraz a nemá viacej štetcov jedného druhu sa hodí aj cleanser. Ale inak sa úplne uspokojím so šampónom. :) Mimochodom úžasná zbierka! Závidím, ta moja sa len začína tvoriť. Už sa teším na recenziu na Real Techniques, som zvedavá, kde sa dajú zohnať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super článok,škoda že nevlastním nejako veľa štetcov,musím si nejaké v budúcnosti zaobstarať:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Štětce čistím úplně stejně, občas ještě používám čisticí sprej ze sephory na rychlé čištění, ale jinak je klasicky umyju šamponem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. tak to teda hej, toľko štetcov. wow, ja mám 3... asi by som sa mala viac učiť ;) :D.

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Those makeup brushes all seem so nice! I really need to invest in some new ones
    http://lexiluthor.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Štetce si čistím viac-menej rovnako, tiež nepoužívam nijaký špeciálny prípravok na to, iba teplá voda a tekuté mydlo. Snažím sa ich čistiť pravidelnejšie, ale väčšinou podľa potreby :) Super článok :)

    OdpovedaťOdstrániť