29. apríla 2012

Obočie - farbenie, trhanie, tvar

Ahojte !!
Tak kedže som kozmetička-vizážistka tak som si pripravila jeden článok čo sa týka kozmetiky, konkrétne obočia. Budem sa zaoberať farbením a vytrhávaním obočia, keďže už nejaké tie skúsenosti v praxi mám :) Tento článok ma napadol včera keď som si farbila obočie lebo už bolo skoro neviditeľné. Budem sa zaoberať nie len farbením a vytrhávaním chĺpkov ale aj celkovým tvarom obočia, myslím že každá žena sa stará o svôj zovňajšok a ktomu by nemalo chýbať aj obočie. Tak ja začnem.


Tvar obočia:

Obočie formujeme individuálne podĺa veku a typu.

  1. Veľmi tenké obočie dokreslíme ceruzkou.
  2.  Zrastené obočie pôsobí dojmom prísnosti, takže chĺky vytrhávame hl. na koreňom nosa tvár pôsobí mladšie.
  3. Poklesnuté obočie pôsobí dojmom smútku, oreto vytrhávame nad vonkajším kutikom a dokreslíme vyššie.
  4. Obočie zdvihnuté do strechovitého tvaru, upravíme tak, že vytrhávame najvyššiu časť a dokreslíme do oblúka.
Obočie je tvorené krátkymi chĺpkami, býva rôzneho tvaru a hrúbky. Obočie chráni oko pred stekaním potu a dodáva celej tvári osobitý vzhľad, preto je dôležité i vzhľadiska kozmetiky.

Ideálny oblúk obočia začína nad vnútorným kútikom oka, vstupa ľahkým oblúkom smerom k spánkom a mierne presahuje vonkajší kútik oka - spájací uhol.  Ideálny tvar obočia dosahujeme farbením a následným trhaním.
Tmavovláskam zvolíme hnedú alebo čiernu farbu, plavovláskam svetlohnedú farbu.
Obočie býva o niečo svetlejšie ako vlasy a veľmi čierne obočie robí tvár staršiou.


Farbenie obočia:


Čo potrebujeme ?
  • farba na obočie(napr.Refecovil, Londa alebo dole obrázok)


  • 6% H2O2( 6% peroxid vodíka)


  • mastný krém (napr.kozm. vazelína)
  • myštička na farbu a špachtla na farbu


  • vatové tyčinky


  • pinzeta (formovanie)


Dala som sem len také veci kt.sú aj dostupné inak by ich bolo omnoho viac, mne na praxi momentálne rozbili myštičku tak som si farbu musela dať do vrchnáku od očného krému a mesto špachtly používam pomarančové drievko, môže sa aj to aj to, ja mám radšej drievko :)

Ak ste ešte neboli u kozmetičky si dať nafarbiť obočie a nikdy ste ho nafarbené ani nemali a teraz ho chcete tak by sa mal previesť test citlivosti na farbu a to tak: Na skryté miesto- za uchom, predlaktie nanesieme malé množstvo farby, necháme pôsobiť a po 12-24 hod. sledujeme reakciu kože-sčervenanie, svrbenie, pálenie, výsyp. 


A teraz to farbenie...
  1. Obočie si umyjeme a zároveň odmastníme s vatou namočenou  v mydlovej vode. Vytlačíme kúsok farby do myštičky a s pár kvapkami 6 % peroxidu vodíka ju miešame pokým nevznikne riedka kašička. 
  2. Začíname farbiť od koreňa nosa ( kde by malo byť obočie najširšie) smerom ku vonkajšiemu kútiku do požadovaného tvaru. Rovnako vytvarujeme aj druhé obočie a necháme pôsobiť 20 minút(to závisí už od vás či ho chcete mať tmavé alebo svetlejšie, kedže mne slabo chytá hl. začiatok tak to mávam aj polhodinu :D). Ak je to možné, tak obočie zachovávame prirodzenený tvár obočia. Ak vyjdeme na kožu tak si to utrieme a vytvarujeme vatovými tyčinkami. Na kožu farbu nenášame! 
  3. Po pôsobení obočie vatou namočenou vo vode odfarbíme prvé obočie kt.bolo nakreslené skôr,  neskôr druhé obočie aby intezita bola rovnaká..Po pôsobení prechádzame k formovaniu obočia.


Formovanie obočia:

Obočie pred vytrhávaním nekrémujeme a formujeme vždy v smere rastu chĺpkov. Kožu vypýname medzi prsty, chĺpky odstraňujeme hlavne z dolnej časti a zachovávame hladkú líniu. Z hornej časti by sa chĺpky ak to není nutné nemali vytrhávať. Nakoniec obočie prekrémujeme .


Výsledok po nafarbení a formovaní :



Hotovo :)


Dúfam, že sa Vám tento článok bude páčiť všetko je to moja tvorba nič nie je skopirované tak ak bude obľúbenosť článku tak budem rozmýšľať nad ďalším :)  Ak máte nejaké otázky tak kľudne sa pýtajte :)

PS:Fotky niesú upravované, takže berte moju tvár s rezervou, ďakujem :DD

UPDATE 4.1.2013: Rozhodla som sa článok trošku upraviť, teda hlavne fotky, pretože tie staré mi už neukazuje dlhší čaš a myslím že aj Vám, keďže toto je asi najčítanejší článok na blogu, tak nech je poriadny ! :o)

41 komentárov:

  1. Keď pridáš viac článkov tohto typu, budem len rada :) škoda, že som toho o vytrhávaní obočia nevedela viac pred par rokmi keď som si ho vyšklbala :D:D isto vieš, že to dorastá ťažko a ani to nepôsobí pekne, keďže tie chĺpky nevyrastajú všade naraz :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ved budem sa snažiť :) Haha, mne zas kamaratka ked som bola ešte malá no tak 13 rokov vytrhala cely začiatok obočia a stale to nemam velmi dorastene takže chapem :)

      Odstrániť
  2. super rady! :) opravdu se hodí!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super post, veľmi užitočný:) Dnes si väčšina dievčat vytrhá obočie skoro tak, že tam nič nemá (pred nedávnom som bola jednou z nich) čo je veľké škoda, lebo sa s ním da vyhrať, tak ako si sa vyhrala ty a vyzerá super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to nie je bohvie čo :D Aj keď ja by som ho chcela o kusoček užšie :D

      Odstrániť
  4. wow wow to je rozdíl! :-O
    jsme tve nove fanynky! budeme moc rády když se k nám taky pridas na http://handbagforladies.blogspot.com/ :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za pridatie :) idem nato tiež ;)

      Odstrániť
  5. Super článek! Já používám tužku, líbí se mi výraznější obočí, ale přirozeně. Občas mi ho barví i kosmetička. Ale moje pravé obočí je takové divné kvuli jizvě z dětství.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) No aj ja som použivala ceruzku tiež sa mi take obočie páči :) Ale teraz uprednostňnujem tiene na obočie tie sa mi tak nerozmazavaju:)

      Odstrániť
  6. Moc pěkný článek! Já jsem si teda obočí nikdy netrhala, protože ho mám hodně světlé a není ani moc vidět, a když jsem si ho nechala nabarvit, tak to působila tak nepřirozeně, že jsem nakonec zůstala u svého...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Také uvítám víc takových článků. Bohužel mám vytrhané obočí u kořene nosu a mamka mi to stále vyčítá:D tak nějaké tutoriály třeba.
    Jinak skvělý článěk

    http://alittlebookfashion.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. super článok, ja som si s obočím zatiaľ nerobila nič, pretože to moje je tiež veľmi svetlé:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. cute!!!

    http://glamourgirl-bg.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  10. nice photos
    you look so lovely!

    I'm following you, if you want, follow me!
    Kisses
    http://diamantisulsofa.blogspot.it/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Prosím máš nějakou zkušennost s barvou Swiss-o-par? :) Koupila jsem si černou, jsem černovláska, ale dost se toho bojím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm stou farbou nemám žiadnu skúsenosť, skôr by som si kúpila také kt. som napísala v článku, ja osobne používam farbu na obočie BerryWell hnedú(č.3) a som spokojná :)Ale netreba sa toho báť, ta farba sa vyzmýva a bude to bledšie :)

      Odstrániť
  12. Toto nemyslite vazne ved to ma hrube a smiesne... plakala by som

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dobrá, myslím že je to opravdu dobrý článek a určitě tomu rozumíš. Třeba je to jen moje chyba a nevyznám se v tom, ale přijde mi že obočí máš opravdu široké. A jak bych to napsala, takové umělé. Jinak blog se mi celkově líbí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Umelé neviem ako to myslíš, ale to že je široké tak to suhlasim stebou..no v utorok som mala prax a mam ho znovu nafarbené a už je upravené a je už tenké :) Takže konečne som spokojná :) Ale ďakujem :)

      Odstrániť
  14. ja chodim pravidelne ku kozmeticke :) obocie je dost dolezita sucast tvare na to, aby som si ho dofusovala :D


    http://fa-shovv.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Patty, prosim ta, kde by som si mohla farbu na obocie kupit? diky moc :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslim, že sa da kupiť v takych menšich drogeriach kde neni dekorativna kozmetika, take tie nezname,ja som si ju nekupovala takže neviem, ale myslim že tam ju zoženieš, alebo u kozmetičky podla man by to tiež šlo kupiť, u nas na praxi sa da..no odporučila by som ti teda zbehnuť do nejakych drogerii menšich..:) Potom napiš či som pomohla :)

      Odstrániť
    2. Zatial som ju nikde nezohnala, ale nevzdavam sa :P

      Odstrániť
    3. A už si pozrela v tych menšich drogeriach? Alebo tevos, inak fakt neviem..jedine že by si si potom len objednala farbu, alebo ak chodievaš na interbeauty tak aj tam by mohla byť šanca :D ine možnosti ma už nenapadaju momentalne :)

      Odstrániť
  16. Ak mením farbu vlasov, musím meniť aj farbu obočia?
    Momentálne mám hnedé vlasy (nie veľmi tmavé, ale ani veľmi svetlé, no a obočie tiež) no a idem na čierno. Treba mi nafarbiť aj obočie, alebo ho mám nechať tak??? lebo dosť sa toho bojím... Prosím poraď..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je sa čoho bať, určite by som nedavala obočie na čierno, hodi sa to skor pre staršie ženy, nechala by som ho tmavo hnedé, chod na tmavo hnedu a potom uvidiš či je potrebne až čierne obočie, ale ja si myslim že takto ti to bude vyhovovať, kedže obočie ma byť o odtien svetlejši ako vlasy :o) Dufam že som ti poradila :)

      Odstrániť
  17. ahoj mozem pouzit aj 3 per.peroxid aky je rozdiel medzi 3 a 6per. myslim aky efekt to bude mat??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ahoj, no väčšinou sa použiva 6% peroxid na zriedenie farby..inak som sa stretla aj s 3% ked niekto nemal 6%, tak vtedy je lepšie si pridat viac kvapiek 3 % aby bol konecny vysledok taky ako so 6 %..:o) po dobrom premiešani farby s peroxidom by mala byť kašička vždy redšej konzistencie, no zaleži to aj od toho aku maš farbu..:o) inak čo sa tyka toho rozdielu peroxidu..tak 6% peroxid je na farbenie a 3% peroxid je na desinfekciu..a 10% peroxid na odfarbenie..Takže v celku, asi tak, že ak nemaš kde si kupiť alebo teda k dispozicii 6 % peroxid tak použi ten 3% ale pridaj viac kvapiek, radšej chod na to postupne,a pridavaj to po premiešani s farbou, a ked už budeš mať redšiu kašičku tak je hotovo :o) a ak smiem vedieť aku použivaš farbu na obočie ? :)

      Odstrániť
  18. chce sa opytat, kedy farba chyti aj na kozu pri koreni nosa? mam tam riedke chlpky a chcela som si takto dotvarovat obocie, len tie farba chytaju len na chlpky a koza nic...ci uz mi ostava len vytetovanie obocka, alebo dokreslovat si obocko ceruzkou? :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ja mam presne ten isty pripad, na začiatku mam tiež riedke, jemné chlpy,ešte k tomu bledučké, no a preto si nechávam dlhšie posobit farbu, nejakych 25 minut, aby mi čo najlepšie chytil aj teda ten začiatok, inak to može byť aj podla toho, aku farbu ty použivať,stretla som sa už aj s tym že som davala malo peroxidu a teda mi to dobre nechytilo, už davam viac aby ta kašička bola uplne riedka a tak sa mi to aj lepšie nanaša aj chyti farba..:)

      Odstrániť
  19. Neviete mi poradit kde by som zohnala este hnedu farbu na obocieod LONDy? Používalasom Refectocilale slabomi chyta aLONDA sa uz asi nevyraba alebo ju nveime nikde zohnat:(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pokial viem tak Londa sa už prestala vyrabať, ale možno by ste ju našli v kozmetickych salonoch, ak by ste sa spytali a predali by vam ju, cez internet skuste pozriet, možno sa da niekde kupiť :)

      Odstrániť
  20. Ahoj, som hnedovláska (celkom tmavá hnedá) a mám tmavé obočie od prírody. Chcem sa prefarbiť na ryšavo. Mám si zosvetliť obočie?Lebo sa bojím toho ako to bude výsledne vyzerať keď to nechám zosvetliť veľmi:/ ako zistim kedy mám už ten odtieň ktorý by vyhovoval? Za radu vopred ďakujm:) inak super blog:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, no ja by som si to nechala asi zosvetliť priamo u kozmetičky, ak máš tu možnosť, ak nie tak doma 9 alebo 12 % peroxidom, ale priebežne to kontrolovať ako to pôsobí na obočie, aby si zas nebola uplne bez obočia, ale počula som aj o tom, že niekto si tej farby ako si nafarbi vlasy, trošku nanesie farbu na obočie a chytí to presne tak, ale to by som doma určite nerobila, skôr by som si peroxidom zosvetlila obočie..Alebo skus si najprv nafarbiť vlasy a potom až obočie a uvidiš či to bude nutné, keďže ryšavá ti tiež nemusí chytiť super a zas neviem presne aký odtieň ryšavej, keďže sú rozne, či už svetle, alebo do červena..:o) no každopadne držim palce

      Odstrániť
  21. Ahoj chcela som sa spýtať kde sa dá kúpiť peroxid ?? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, peroxid by si mala zohnať v takých zapadnutých(komunistickych :D) drogériach ako je Teta a podobne.. určite také v okolí nájdeš, ale myslim, že aj 101-tka by mala mať :) alebo sa opytať predavačky

      Odstrániť
  22. AHoj, chcela by som poradiť ako si mám tmavé obočie prefarbiť na hnedé?.. mám hnedé vlasy svetlejšie a obočie mám čierne. CHodím ku kozmetičke ale tá ma asi nechápe, že chcem hnedé..stále mi nafarbí na čierno..a tvar by som chcela hranatý a hrubší.. :( ĎAKUJEM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, tak neviem prečo robí to kozmetička, ked jej vraviš že chceš hnede a da ti čierne..:D Dá sa odfarbiť peroxidom, ale to by som nechala na kozmetičku skôr, a obočie maš čierne aj normalne svoje alebo iba po farební u kozmetičky? A taktiež dá sa v pohode zhrubšiť a zmeniť tvar ked to povieš kozmetičke, myslim, že možno keby si skusila inu kozmetičku tak by to dopadlo lepšie

      Odstrániť
  23. Ahoj, chcela by som sa spytat objednala aom si 6% peroxid presne taky aky mas na fotke a ta pani z tej stranky mi zavolala ze ci si nechcem vymenit za 3% lebo ze 6% neni na obocie. Robim v kozmetike a my normalne pouzivame 6% kremovy na obocie aj riasy. Tak ako to je lebo uplne ma zmiatla 😂.

    OdpovedaťOdstrániť